بله .. باید خودمان را دوست داشته باشیم !!

"باید خودمان را دوست داشته باشیم" این عنوان کتابی است که نویسنده ان روانپزشک معروف دکتر مارگرت سلکرت است ..

 باید از دست خودمان راضی باشیم.. حتی اگر عیب هایی داشته باشیم زیرا مگر کسی وجود دارد که بی عیب باشد ؟؟ واگر عیب هایی داشتی انها را بزرگ جلوه نده حتی اگر نتوانستی انها را تصحیح کنی نگران نباش قبل از تو هم خیلی ها موفق به این کار نشدند !!

ترسهایت را بزرگ نکن زیرا همه انسانها از چیزی میترسند اصلا اگر ترس نبود هیچ دین و ایینی وجود نداشت : ترس از خدا .. ترس از شیطان .. ترس از جهنم .. ترس از ظلم ... ولی بعضی از ترسها نامعقولند .. مثلا از این بترسی که برونکایه کارتون چوبین شب به سراغت بیاید !! یا اینکه از این بترسی که جنگ جهانی به راه بیفتد !! درمقابل باید از چیزهایی ترسید : از خطراتی که امکان دارد گریبان تو وخانواده ات شود ترس از عاقبت کارهای ناپسند و ...

صبور باش .. خیلی مشکلات با صبر کردن وتأمل بیشتر در ان قابل حل میشوند و چه بسیار دفعاتی که احساس پشیمانی میکنیم از کاری که باعجله انجام داده ایم ..

از عیب هایت ناراحت نشو ..  زیرا عیب هایی وجود دارند که قابل علاج نیستن مثل اینکه ریز اندام باشی یا چشم هایت ضعیف باشد از اینها بدت نیاید زیرا اینها از ملامح وجود توست به انچیز که مهمتر است بنگر !!

و در اخر .. بخند تا دنیا به رویت بخندد .. محمد امین (ص) خاتم النبیین میفرماید : إن لبدنک علیک حقا .. ( بدن تو بر گردن تو حق دارد) پس باید بخندی, زیبا و آراستش کنی و بهش استراحت بدی ..
نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:53 ب.ظ

دست تو و این اقای روانپزشک درد نکنه مطلب قشنگی بود

اوتاماس شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:09 ب.ظ http://www.majmoeh.blogfa.com

سلام مرسی که به من سر زدی ... اوتاماس نام یک پادشاه ایرانی در شاهنامه هست لطفا بگو به چه نامی لینکت کنم ..

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:56 ب.ظ

ممنون! از مطلب قشنگت
اما با قسمت اولش یه خورده مخالفم چون اگه قرار باشه از خودمون راضی باشیم که پیشرفت نمی کنیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد