کونان دویل نویسنده بریتانیایی رمانی داره درباره مردی که هر شب یه خواب تکراری میبینه .. قضیه خواب هم از این قرار بود که یک جنایت قتل رخ میفته .. هر شب و به همون شکل .
شخصیت داستان خیلی سعی میکنه که بفهمه جریان از چه قراره وبالاخره میفهمه که یکی از اشیاء شخصی فرد مقتول  زیر تخت اونه (پایان).
اما نتیجه گیری و معنای این داستان اینه که هر چیزی تو این دنیا به یک نحوی صحبت میکنه نویسنده نگفته چطور ولی اینو دانشمندا ثابت کردن که هر چیزی برای خودش زبان خاص به خودش داره.

مثلا اینکه حشرات با گیاهان صحبت میکنن و وقتی یک پروانه وارد حیاطی میشه گیاهان به یک دیگه پیغام میدن واین پیغام با پیغامی که وقت ورود انسان یا یک سگ به اونجا بهم میدن متفاوته..
یا اینکه وقتی گل یا برگی رو میچینیم اون بوته یا درخت چیزی مثل اشک ترشح میکنه .. گریه میکنه !!
واینکه گیاهان با انسان همدردی میکنن مثلا اگه شخص غمگینی کنار گلی بشینه وگریه کنه گل هم پا به پایه اون اشک میریزه و پژمرده میشه یا برعکس اگه شادو شنگول باشه او گیاه هم سبز و شاداب میشه ..
از حضرت محمد(ص) روایت میکنن که میفرمودن : ترفقوا بعماتکم النخل (با درخت نخل خوش رفتاری کنید)
یعنی زمان چیدن خرما یا اصلاح نخل اسیبی بهش نرسونیم .. این حدیث به جز اینکه ثابت میکنه گیاهان نیز قدرت احساس رو دارن به ما میفهمونه که پیامبر دین اسلام 1500 سال قبل از علم  وتکنولوژی نوین از این مسئله آگاه بوده ..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد