فراموشی(الزایمر)

سلام

شکر خدا احوال بنده رو به بهبودیه ..

اقا امروز میخواهم یه کم درباره فراموشی بگم .. اولش بگم که متاسفانه یا خوشبختانه من ادم فراموش کاریم البته اواخر شدت یافته اینجایی که ما هستیم میگن ادمی که عاشق میشه فراموش کار هم میشه ولی گووه خوردن هیچ ربطی نداره !!

حالا یه سوال ؟؟ فراموشی خوبه یا بده ؟؟ یا اینکه به عنوان یه چیزی که خدا اونو افریده نعمته خوبیه یا نغمتیه برایه بشر ؟؟

من جوابشو اینطوری میدم که بعضی از اتفاقات، تویه قسمتی از مغز انسان ذخیره میشه که اصولا نباید دائمی باشه یا به قولی تویه حافظه موقت باید باشن و به مرور زمان و با رخ دادن اتفاقات جدید اطلاعات قدیمی باید پاک بشن درست مثل اینکه ادم با یه ریستارت کردن سیستم اطلاعاتی که رو رم یا همون حافظه جانبی سیستم ذخیره شده باشه رو پاک میکنه..

حالا شاید بگی چرا باید پاک بشن یا به فراموشی سپرده شن بازم با همون مثاله رمی که زدیم اگه رویه یک حافظه محدود بیاییم خروار خروار اطلاعات خوب و بد ذخیره کنیم میپکه حالا اون رمه مغز فندقی تو چی میشه خدا میدونه ..

برای اثبات اینکه چرا میگم فراموشی نعمتیه میگم که به دلیل اینکه ۹۹٪ فراموش شده ها اتفاقات بد و ناگوار بوده .. مثلا اگه اینطور نبوده ما تو دنیا هیچ بچه یتیمی نباید داشته باشیم چوون کدوم انسان با احساسی میتونه در نبود خانوادش زندگی کنه بدوونه اینکه از فراموشی کمک بگیره ..

یادم تو را فراموش !!

نظرات 8 + ارسال نظر
قاصدک جمعه 17 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:12 ب.ظ http://payizan.blogsky.com

سلام دوست قدیمی
خوبی؟
می بینم که هنوزم اینجا هست خوبه الهی همیشه باشه

فراموشی تو بعضی چیزا لازمه و خوب!

خوش باشی

[ بدون نام ] جمعه 17 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:01 ب.ظ

من فکر میکنم فراموشی رابطه مستقیمی با دل آدمیزاد داره بعضی چیزا که دوستشون داری (مثلا شماره تلفن دوستتو)هرگز فراموش نمیکنی اما بعضی چیزا که دوستشون نداری رو زود فراموش میکنی. (مثل شماره موبایل صاحب کارت با اینکه هر روز چن بار به موبایلش زنگ میزنی اما بازم حفظش نمیشی، جل الخالق)

اوتاماس شنبه 18 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 05:09 ق.ظ http://www.majmoeh.blogfa.com

سلام ممنون که به من سر زدی
اگه دوست داشتی تبادل لینک کنیم
منتظرم ......... موفق باشی

دوست شنبه 18 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:33 ب.ظ

این کدوم بی فرهنگی بود که این حرفو نوشته
در عرب جاهلی بودنش شکی نیست
بقیشو خدا میدونه
از آقا صالح میخواهم اگه میتونه اونو پاک کنه

پاک شد ممنون
ولی شما؟؟

باقالی خانوم شنبه 18 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:24 ب.ظ http://baghalikhanom.persianblog.com

اخ ..من اخر فراموشیم ..اولا ضربدر میزدم رو دستم بعد یادم میرفت واسه چی زدم بعد مجبور شدم رو دستم بنویسم چیکار دارم ..بعد دیگه یادم نبود دستمو نیگا کنم ..بی خیال شدم ...

اوتاماس یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:06 ق.ظ http://www.majmoeh.blogfa.com

سلام مرسی از مطالب و سر زدنت به ما
اگه لینک رو گذاشتی خبرم کن

دوست یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:36 ق.ظ

ممنون که پاکش کردی من یه دوستم مهم نیست کیم وکجام مهم اینه که دوستم.

شباهنگ دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:54 ق.ظ http://www.shabahang.blogsky.com

آقا فراموشی خیلی خوبه وقتی که یادت بره از کسی پول قرض کردی ولی وای به حالت اگه یادت بره که به کی پول قرض دادی :ی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد