مگس های سخنران و خرگوش های فراری

قبل از خواندن متن به این نکته توجه داشته باشید که نقل قول کردن حرف یا نوشته کسی دلیلی بر هم نظر وهم رأی بودن با شخص نویسنده یا گوینده نیست !!

مگس و سماجت
سووال: از کجا می فهمید که یک مگس موجود سمجی است؟

جواب اول: چون هروقت سخنرانی می کند همان حرف های قدیمی اش را تکرار می کند.
جواب دوم: چون دائما وزوز می کند و اعصاب شما را خرد می کند‏، به گه عادت دارد و در آن زندگی می کند‏، علاقه خاصی به خون آدم دارد و روی هر چیز شیرینی که داشته باشید، می نشیند و آنرا کوفت تان می کند.

سوسک های باهوش
سووال: چطور می شود از بین سی سوسک که در یک خانه هستند فهمید کدام شان باهوش ترند؟

جواب اول: یک دمپایی دست مان می گیریم، تعدادی از سوسک ها اعلام جنگ مسلحانه می کنند، وتعدادی از آنها فرار می کنند و قایم می شوند. سوسک هایی که زنده بمانند باهوش ترند.
جواب دوم: انتخابات برگزار می کنیم. 27 سوسک کاندیدا می شوند. با دمپایی آن سوسک ها را از بین می بریم. میان سه سوسک باقیمانده تست هوش می گیریم، هرکدام امتیاز بیشتری آورد، باهوش تر است.
جواب سوم: برای انتخاب باهوش ترین سوسک انتخابات برگزار می کنیم و وقتی انتخابات برگزار می شود با حشره کش خانه را سمپاشی و فضای انتخابات را آلوده می کنیم. سوسک هایی که قایم می شوند در انتخابات شرکت نمی کنند و زنده می مانند. باهوش ترین سوسک را از میان آنها انتخاب می کنیم.

معاون گرگ
سووال: اگر یک گرگ وزیر بشود چطور معاونین خودش را انتخاب می کند؟

جواب اول: یک گرگ هیچ وقت موجود خوشمزه یا بامزه ای را به عنوان معاون انتخاب نمی کند، چون یک گرگ خوب هرگز نباید معاون خودش را بخورد.
جواب دوم: کاندیداهای معاونت در مراسم انتخاب معاون جمع می شوند و گرگ با دقت آنها را نگاه می کند و هرکدام از آنها را که برای رژیم او مناسب هستند، انتخاب کرده و آنها را در برنامه غذایی اش قرار می دهد. بعد از میان کسانی که برای خوردن مناسب نیستند یکی را به عنوان معاون انتخاب می کند.

خرگوش ها در انتخابات
سووال: اگر گفتید هزار خرگوش چطور انتخابات برگزار می کنند؟

جواب: خرگوش ها چون موجودات تندرویی هستند هیچوقت در انتخابات شرکت نمی کنند، به همین دلیل در انتخابات همیشه یا خرس ها پیروز می شوند یا لاک پشت ها و یا موجودات دیگری که عادت ندارند زیاد از جایشان تکان بخورند.

دشمن خرگوش
سووال: یک خرگوش چگونه دشمن خودش را تشخیص می دهد؟

جواب اول: رادیو را روشن می کند و به سخنرانی رهبران کشور و رئیس جمهور گوش می کند، آنها در هر چند دقیقه یک بار دشمن را معرفی می کنند.
جواب دوم: خرگوش با روباه تماس می گیرد و از او می خواهد که دشمن را به او معرفی کند. روباه هم با دفتر ریاست جمهوری و کارگزاران تماس می گیرد تا آنها دشمن را به او معرفی کنند.
جواب سوم: خرگوش به کسانی که ممکن است دشمنش باشند نگاه می کند، هر کدام نگاهشان مهربان و دندانشان تیز بود دشمنش هستند.

این متن بخشی از برنامه « از این ستون به آن ستون» ابراهیم نبوی در رادیو زمانه است که هفته گذشته از این رادیو پخش شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
آبجی مهسا سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:25 ب.ظ http://dj-mahsa.blogfa.com

سلام داداشی عکست رو دیدم وایییییییییییییییییییییی
تو چغدر خوشولویی بازم عکس بذار
فدااااااااااااااااااااااااااات فلن.........................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد