در سال 1963 در کشور واتیکان پایتخت مسیحیت جهان روحانیون و پاپ های مسیحی تصمیم گرفتن که از ان روز به بعد یهودیان را به چشم قاتلان ودشمنان مسیح نگاه نکنند چون تا قبل اون تاریخ مسیحیان در هر نماز یهودیان رو لعن میکردن .

انها دلایل این تصمیم گیری را اینچنین بیان کردند که :جور اشتباهات و گناه یهودیان 20 قرن پیش را که نباید یهودیان الان بکشن !!

خیلی کاره خوبیه که ادم نسبت به اطرافیانش بعده مدتی تجدید نظر کنه بالاخره که مردم معصوم نیستن یه روزی یه کاری میکنن و بعد مطمئناً پشیمون میشن .. واما ما ملت کینه ای (بلانسبت شماها) با یارو مشکل داریم تا 7نسل بعدشو تحریم میکنیم ..

بیایید همدیگرو دوس داشته باشیم همدیگرو ماچ کنیم این سال اتحاد ملی ماله همینه دیگه ..!!

مگس های سخنران و خرگوش های فراری

قبل از خواندن متن به این نکته توجه داشته باشید که نقل قول کردن حرف یا نوشته کسی دلیلی بر هم نظر وهم رأی بودن با شخص نویسنده یا گوینده نیست !!

مگس و سماجت
سووال: از کجا می فهمید که یک مگس موجود سمجی است؟

جواب اول: چون هروقت سخنرانی می کند همان حرف های قدیمی اش را تکرار می کند.
جواب دوم: چون دائما وزوز می کند و اعصاب شما را خرد می کند‏، به گه عادت دارد و در آن زندگی می کند‏، علاقه خاصی به خون آدم دارد و روی هر چیز شیرینی که داشته باشید، می نشیند و آنرا کوفت تان می کند.

سوسک های باهوش
سووال: چطور می شود از بین سی سوسک که در یک خانه هستند فهمید کدام شان باهوش ترند؟

جواب اول: یک دمپایی دست مان می گیریم، تعدادی از سوسک ها اعلام جنگ مسلحانه می کنند، وتعدادی از آنها فرار می کنند و قایم می شوند. سوسک هایی که زنده بمانند باهوش ترند.
جواب دوم: انتخابات برگزار می کنیم. 27 سوسک کاندیدا می شوند. با دمپایی آن سوسک ها را از بین می بریم. میان سه سوسک باقیمانده تست هوش می گیریم، هرکدام امتیاز بیشتری آورد، باهوش تر است.
جواب سوم: برای انتخاب باهوش ترین سوسک انتخابات برگزار می کنیم و وقتی انتخابات برگزار می شود با حشره کش خانه را سمپاشی و فضای انتخابات را آلوده می کنیم. سوسک هایی که قایم می شوند در انتخابات شرکت نمی کنند و زنده می مانند. باهوش ترین سوسک را از میان آنها انتخاب می کنیم.

معاون گرگ
سووال: اگر یک گرگ وزیر بشود چطور معاونین خودش را انتخاب می کند؟

جواب اول: یک گرگ هیچ وقت موجود خوشمزه یا بامزه ای را به عنوان معاون انتخاب نمی کند، چون یک گرگ خوب هرگز نباید معاون خودش را بخورد.
جواب دوم: کاندیداهای معاونت در مراسم انتخاب معاون جمع می شوند و گرگ با دقت آنها را نگاه می کند و هرکدام از آنها را که برای رژیم او مناسب هستند، انتخاب کرده و آنها را در برنامه غذایی اش قرار می دهد. بعد از میان کسانی که برای خوردن مناسب نیستند یکی را به عنوان معاون انتخاب می کند.

خرگوش ها در انتخابات
سووال: اگر گفتید هزار خرگوش چطور انتخابات برگزار می کنند؟

جواب: خرگوش ها چون موجودات تندرویی هستند هیچوقت در انتخابات شرکت نمی کنند، به همین دلیل در انتخابات همیشه یا خرس ها پیروز می شوند یا لاک پشت ها و یا موجودات دیگری که عادت ندارند زیاد از جایشان تکان بخورند.

دشمن خرگوش
سووال: یک خرگوش چگونه دشمن خودش را تشخیص می دهد؟

جواب اول: رادیو را روشن می کند و به سخنرانی رهبران کشور و رئیس جمهور گوش می کند، آنها در هر چند دقیقه یک بار دشمن را معرفی می کنند.
جواب دوم: خرگوش با روباه تماس می گیرد و از او می خواهد که دشمن را به او معرفی کند. روباه هم با دفتر ریاست جمهوری و کارگزاران تماس می گیرد تا آنها دشمن را به او معرفی کنند.
جواب سوم: خرگوش به کسانی که ممکن است دشمنش باشند نگاه می کند، هر کدام نگاهشان مهربان و دندانشان تیز بود دشمنش هستند.

این متن بخشی از برنامه « از این ستون به آن ستون» ابراهیم نبوی در رادیو زمانه است که هفته گذشته از این رادیو پخش شد.

خدا میبخشه !!

از نویسنده بزرگ ایرلندی جورج برنارد شو(George Bernard Shaw) پرسیدن : تو چرا فقط درباره پول وثروت مینویسی در مقابل فلان نویسنده در باره اداب و اخلاق انسانی مینویسه؟

در جواب میگه که هرکدوممون در باره چیزی که نداریم می نویسیم ..!!

هفته پیش برای کارایه دانشگاهم رفته بودم قزوین برگشتنی دم عوارضی قزوین اقایه راننده رفت که ساعت بزنه وبیاد که چشم من و باقی مسافرا افتاد به ماشینی که یه کم جلوتر زده بود بغل و 2تا مرده گنده صندوق ماشینو کرده بودن میز غذا خوری و بوخور بوخوری راه انداخته بودند که بیا و ببین. حتما با دیدن قیافه های متعجب ما بود که به ما هم تعارف زدند ! اقایی که پوشته من نشسته بود گفت :

-         ممنون مثلا ما روزه ایم.!

الهی  قربونش برم یارو انگار یک لحظه خجالت کشید و با همون حجب وحیایی که داشته لقمه رو قورت میداد گفت خدا میبخشه !!

در اینکه خدایه مهربونی داریم و ارحم الراحمین است شکی نیست در اینکه خداوند بزرگترین گناه ها رو هم میبخشه هم بحثی نیست ولی خدا میفرماید که من از حق خود میگزرم ولی از حق بندگانم نمیگزرم..

اونی که در ملء عام  روزه خوری میکنه به غیر از اینکه معصیت خدا کرده و از دستور صریح خدا سرپیچی کرده به من و امثال من روزه گیر توهین کرده شاید خدا بگزرد ولی من یکی نمیگزرم ..

شیخنا مسئلتاٌ

حالا که بحثش پیش اومد در جواب بهار عزیز باید بگم که :

1-    هیچ اجباری نیست که همه روزه بگیرن ولی وقتی یکی ادعای بچه مسلمونی میکنه باید به مقررات و دستورات دینش پایبند باشه.

2-    فردی که مریضه یا عذره موجه دیگه ای داره یا اصلا مسلمون نیست میتونه روزه نگیره ولی وقتی تو کشوری اسلامی(حد اقل اسماً) زندگی میکنه موظفه که پایبند قوانین اون کشور هم باشه.

روزه خوری تو روزه روشن و جلوی عموم مردم اونم تو کشور اسلامی گناهه چه روزه باشیم چه نباشیم چه مسلمون باشیم چه نباشیم و حد شرعی داره ولی از اونجایی که بازم میگم این مملکت گل و بلبل فقط اسم اسلامی رو یدک میکشه مثل باقی احکام اسلامی این یکی رو هم گرد کردند.

این عکس گویای خوره گی بنده می باشد .. ساعت 3:00 بامداد دیرووز

به همین سادگی

ویل دیورانت دانشمند امریکایی درباره سعدی میگه که : او فیلسوف بزرگی است اما کلمات ساده اش اورا کوچک کرد.

خیلی ها اعتقاد دارند که ساده نویسی یا ساده صحبت کردن و ساده رفتار کردن با دیگران باعث میشه احترام خود را از دست بدیم.

متاسفانه این یک واقعیتیه که اگه انسان بخواهد خودش رو فهمیده نشون بده باید هرچه که میتونه از کلمات و مرادفات قلمبه سلمبه استفاده کنه حتی اگه خودش هم معنیشون رو ندونه اما باعث میشه طرف مقابل به بزرگی وی پی ببره!!

برخلاف اسمش سادگی همچین هم ساده نیست .. برای اینکه ادم ساده زندگی کنه باید از خیلی چیزها بگزره.

دوری کردن از تکلف های بیخودی شکستن غرور الکی زیر پا گزاشتن میل ورغبات شخصی مارو به کمال میرسونه به همون ساده زیستی پس همچین هم ساده نیست .

                روزه خوری در روز روشن !! به همین سادگی ...

پول، س.ک.س، سلطه.. ۳چیزی هستند که هر یک به تنهایی میتونن ادم رو به یک جایی برسونند ..

ولی وقتی با هم دیگه قاطی بشن هیچ حاصلی نخواهند داشت ..

مثلا کسی که پول خرج میکنه تا س.ک.س داشته باشه به چیزی نخواهد رسید یا اونی که از سلطه خود برای پول در اوردن استفاده میکنه ..

بین این ۳ تا، موثر ترینیشون س.ک.سه !!

شاید تعجب کنی اگه بفهمی بزرگترین دانشمند دنیا یعنی (نیوتن) تا لحظه مرگش به هیچ زنی دست نزده بود.

ویا کارلایل دانشمند بزرگ انگلیسی وقتی مرد هنوز زنش باکره بوده ..

حرفه من اینه که هیچ کاری رو به حساب کاره دیگه ای نکنیم ، اون کار رو فقط برای خودش انجام بدیم ..

کسی رو به خاطر چیز یا کسه دیگه ای دوست نداشته باشیم به خاطر خوده دوست داشتن و خوده طرف دوست داشته باشیم ..

LOVE

یا حق