قوانین وضعی در جمهوری اسلامی !!

این خبر رو بخونید:

با مجوز وزارت ارشاد، کریس دی برگ در ایران می خواند

کریس دی برگ"Chris De Burgh"، نخستین هنرمند غربی است که قرار است در ایران برنامه اجرا کند.

خواننده آهنگ معروف "Lady In Red"  نخستین خواننده غربی است که پس از انقلاب ایران در سال 1979 برای اجرای برنامه به ایران خواهد آمد

بر پایه این گزارش، مدیر گروه پاپ آریان در خصوص خبر فوق به خبرگزاری رویترز،گفت: مقامات تهران با اجرای کنسرت مشترک این خواننده ایرلندی به همراه گروه پاپ آریان در تهران موافقت کرده اند.

----------------------

حالا تصور کنید که این اتفاق قرار بود در زمان ریاست خاتمی اتفاق بیفتد!!

تیتر کیهان فردای این رویداد: وزیر ارشاد مرتد بوده وجایز القتل است !!..

اما از انجایی که در این کشور از رویه مصلحت حکام قوانین تغییر پیدا میکند اصلا نباید تعجب کنیم اگه فردا پس فردا اندی رو هم اوردن گفتن بیا خوشکلا باید برقصن رو در حق ریاست محترم جمهوری بخون اونوقت مجوز وزارت ارشاد که سهله خودتو میکنیم وزیر ارشاد !!

 البته اشتباه برداشت نشه بنده مخالف این نیستم که این یارو بیاد اینجا کنسرت اجرا کنه .. من میگم چرا باید در حکومتی که دم از جمهوری اسلامی بودن میکنه احکام الهی کنار گزاشته بشه وقوانین وضعی اجرا بشن و بر اساس مقتضای وقت ومصلحت افراد تغییر پیدا کنند؟؟

ولایت فقیه ..

در مملکتی که بعد از هر وعده نماز جماعت، ملت شهید پرور بانگ مرگ بر ضد ولایت فقیه سر میدهند به نظر بنده حماقت که چه عرض کنم خریت است ضد ان صحبت شود ولی چه میشه کرد از همون بچگی ما ناخلف بودیم !!

-             اسلام دین ازادیها

من نمیدونم این شعار یا با ما باش یا مرگ بر تو از کجای ایه کریمه (لا اکراه فی الدین ) استخراج شده !؟!؟

یکی از دلایل گسترش اسلام میان ملل مختلف دنیا برمیگرده به اینکه اسلام دین مسالمت وصلح و دوستیست نه مرگ بر این و آن ..

وگرنه کی تصورش رو میکرد که ایران ساسانی با 130 ملیون جمعیت مقابل معدود سربازان مسلمان شکست بخوره..

-               ولایت مطلقة !!

مهمترین اختلاف میان شیعه واهل تسنن در اینه که شیعیان مخالف خلافت ابوبکر بوده اند چرا؟ چون خلافت رسول خدا در فکر شیعه باید بدست شخصی معصوم همچون پیامبر خدا باشد نه انسانی جایز الخطا چون ابوبکر نوعی بر این اساس ایا درست است که در این عصر و در غیبت امام معصوم ولایت مطلقه در دست انسانی جایز الخطا وغیر معصوم همچون .... باشد؟؟

-             جمهوری اسلامی ..

ایا کلمه جمهوری اسلامی مفهومی جز حکومتی که در ان فقط احکام شرعی اسلامی اجرا میشود را میدهد؟؟ پس چرا هرچه در این دساتیر وقوانین دنبال احکام شرعی اسلامی میگردیم کمتر به نتجیه میرسیم؟؟

ایا این گونه استفاده کردن از دین ومذهب نتیجه ای جز دور کردن مردم از عقایدشان دارد ؟

------------------

یا ابا صالح المهدی :

ویرانه نه آنست که جمشید بنا کرد

ویرانه نه آنست که فرهاد فروریخت

ویرانه دل ماست که هرجمعه به یادت

صد بار بنا گشت و دگر بار فروریخت

اللهم عجل لولیک الفرج

پسته صادراتی !!

چند روز پیش خبر خیلی جالبی خوندم .. میگفت که :

سفیر امریکای جهانخوار !! در اسرائیل رذل و بی پدر که از اهالی محترم ایالت کالیفورنیا است از حکومت اسرائیل درخواست کرده که در ادامه برنامه تحریم اقتصادی علیه ایران از این به بعد پسته ایرانی وارد نکند و بجاش از پسته های باغات رفسنجان (کالیفورنیا) وارد کنند !!

بعد از خواندن این خبر چند عدد علامت سوال گنده در مغز بنده پدیدار شد ..

اول به این فکر کردم که حتما برای نابود کردن این رژیم غاصب حتما باید کمر مبارکشان را با پسته خندان رفسنجان پر نمود ..

بعد گفتم که حتما مسئله چیز دیگری است و مسئولان مملکتی خیلی اگاهانه تر از من و شما به این مسائل نگاه میکنند شاید انها اینطور فکر میکنند که اقتصاد هیچ ربطی به سیاست ندارد و انها فقط به خاطر رفاه حال مردم اینکارها را میکنند تا سوده حاصله از این صادرات را همچون صادرات نفت و گاز و در اینده انرژی هسته ای را به سفره های مردم بیاورند !!

از انجایی که مطمئنم حد اقل این یک فقره یعنی صادرات پسته اصلا منحصر شخص یا خاندانی نیست !! و همچون نفت و گاز متعلق به همه احاد مردم همیشه در صحنه ایران است !! با خیال راحت از این خبر گذشتم .. و رفتم سراغ ادامه اللی تللی بازیام ..

از فضل پدر تو را چه حاصل ؟؟

تاریخ، تأریخ[1] ویا همان [2]history سرگذشت پدران ونیاکان مارا بازگو میکند.

          مارا با عقاید واعتقادات انان ،با شیوه زیستن و تلاش برای امرار معاش انها اشنا میکند .

البته خیلی ها از جمله خود من اعتقاد دارند که این نوشته های به اصطلاح تاریخی که بدست ما رسیده است با واقعیتها در تضادند چرا؟؟

یک مثال ساده شاید این نظر را واضح تر کنه :

در دنیای الان با این همه تکنولوژی و وسایل اطلاع رسانی مختلف و گسترده باز هم می بینیم که قدرت های دنیا با فشار بر این وسایل اطلاع رسانی و با استفاده از راههای گوناگون سعی بر این دارند که وقایع را انگونه که میخواهند جلوه دهند ، حالا با همین نگاه به قرنها پیش می گردیم زمانی که در یک شهر شاید تنها چند نفر سواد خواندن ونوشتن داشتند این چند نفر هم زیر تیق حاکم مزدور ماست را هم سیاه مینوشتند !

با این همه باز میشود با جمع اوری نوشته های موافق ومخالف به بعضی از واقعیت ها پی برد.

تاریخ وقایع خوب وبدی را بازگو میکند که به مراتب تکرار شده اند این حاکی از ان است که انسان همواره موجودی لجوج و کله شقی بوده، هست وخواهد بود اگر نبود بعضی از اتفاقات ناگوار با تفاصیل مشابه وفقط با تواریخ متفاوت صفحات کتب تاریخ را سیاه نمیکردند.

اما درس عبرت والگو قرار دادن شخص یا منهجی تاریخی یک چیز است و افتخار به تاریخی کاذب و پر از قیل وقال چیزه دیگر .

عقل و منطق میگوید که شخصی با کمال را الگو قرار دهیم وسعی کنیم مثل او باشیم ولی افتخار کردن به ان شخص و پاگذاشتن در راهی به غیر از راه او کار افرادی است که از نعمت عقل محرومند.

بیخود نیست که پدران ما اینگونه گفتند که : از فضل پدر تو را چه حاصل ؟؟



[1] همان تاریخ به زبان عربی

[2] تاریخ به زبان انگلیسی