السلام علی غریب کربلاء

میخواهستم یکم درباره مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین و انواع اون یکم صحبت کنم.

هرمنطقه و قومی  به یه نحو خاصی برا اقا عزاداری میکنن مثلا هندیا روز عاشورا روی ذغال راه میرن ویا زنجیر تیغ دار میزنن به کمرشون.

یا قمه زنی که برمیگرده به ترکها و یکی از انواع عزاداری برای اقاست. حالا اینکه میگن اینا مشکل داره و بعضیا حرومش کردن یکم جای بحث داره.

چرا راه دوری بریم من خودم ۳ ساله دارم روز عاشورا قمه میزنم تا حالا که مشکلی برنخوردم تازه احساس بهبودی هم میکنم هم جسمی هم روحی چون به نظر من این چیزها یه جور تقویت ایمانه البته برا اونی که طالب باشه.

اره اگه طوری بزنی یا کاری بکنی که به خودت ضرر برسونی اونو خدا هم قبول نداره .

خدا در قران می فرماید :(ومن یعظم شعائر الله فإنها من تقوى القلوب)

یعنی و اون کسانی که مراسم خدا را به جا می اورند که انها از تقوایه دل است.

حالا که نتونستیم هم رکاب اقا تو کربلا بشیم سعی کنیم پرچمی برا اون بشیم.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
تنها شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 06:51 ب.ظ http://www.ebad.blogsky.com

سلام بیا پیشم کارت دارم

[ بدون نام ] یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:45 ب.ظ

حافظ وگوه:
همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست
همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت
به هر حال هرکس به یه طریقی عرض ارادت و عرض عشق میکنه باز به قول حافظ
صالح و طالح متاع خویش نمودند
تا که قبول افتد و که در نظر آید
مهم اینه که یار قبول کنه
البته اینکه هفتصد سال پیش حافظ صالحو از کجا میشناخته خدا میدونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد