چایی قهوه ..

   اگر از ادمایی هستی که هر روز قهوه میخوردند باید بدونی تو یکی از 3 ملیارد قهوه خور هستی .. اگه چایی میخوری بدون یکی از 2 ملیارد چایی خورایه زمین هستی ..
به دلیل وجود ماده کافئیین در قهوه این نوشیدنی  باعث انرژی دادن به فرد و دور کردن کسالت و خواب الودگی میشه .
اولین افرادی که از قهوه استفاده میکردند راهبان کلیسا ها بودند تا ساعات بیشتری رو وقف راز ونیاز بکنند!!
بعد از اکتشاف قهوه مغازه هایه مخصوصی به نام قهوه خونه احداث شد تا این جوهره جدید رو به عرضه عموم برسونند خیلی سریع این قهوه خونه ها پر از ملت شد و دیگه به جایه کار کردن ملت قهوه میخوردن ! به همین حساب برای جلوگیری از بی مصرف شدن ملت خیلی از قهوه خونه ها بسته شدند مثلا در سال 1511 قهوه خونه هایه مکه بسته شدند سال 1554 هم قهوه خونه های استانبول فقط چارلز دوم 3000 قهوه خونه در سال 1675 رو قفل و زنجیر کرد.
اون زمان اگه میخواهستن بگن اون زنه فلانه میگفتن طرف روزی 2 دفعه چایی قهوه میخوره !! این فحش م... قهوه از اونجا سر رشته گرفته.
   مشکل بزرگ و خطر اصلی به این خلاصه نمیشد بلکه این بود که کرم هایه خاصی وجود داره که تخمهایشان را رویه میوه قهوه میزارند که باعث انواع مریضی در انسال میشه مردم برای پیشگیری با استفاده از مواد شیمیایی این درختان رو سم پاشی میکردن که خود این عمل ضررش از تخم کرمها بیشتر بود .
دانشمندایه انگلیسی دست به کار دیگه ای زدن و یک نوع کرم دیگه رویه این میوه قهوه میزاشتن که این کرمها کرمهایه اولی و تخمهایشان رو میخوردند.
   برای اولین بار انسان این نوع روش پیشگیری رو در استرالیا تجربه کرد که باعث شد موشها به پرنده ها حمله کنند بعد برای این موشها گربه هایه وحشی اوردند که باعث شد نه تنها به موشها رحم نکنند بلکه به خرگوشها و حیونات بی ازار دیگه ای هم حمله کردند لذا برای گربه ها سگ اوردند که اون ها به نوبه خود به گاو و گوسفندا و غیره رحم نکردند.
به همین سادگی با یک انگولک کوچولویه انسان خطر یه کرم کوچولو تبدیل به یک مار زنگی گنده میشه .
اگه از من میپرسید من دیگه نه چایی میخورم نه قهوه.

نظرات 2 + ارسال نظر
غزل سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1385 ساعت 09:21 ب.ظ http://imagicgirl.blogsky.com/

مگه می شه که اصلا قهوه یا چایی نخورد؟ پس سر کار چه جوری می خوای خستگیتو در کنی ؟ من اگه 2 تا چایی در روز نخورم قشنگ وسط روز خوابم می گیره !
ولی کلا اینکه دستکاری آدمها تو طبیعت کلا چرخه رو بهم می زنه جالب بود .
و اون قسمتش که در مورد تاریخچه قهوه بود خیلی جالب بود !

[ بدون نام ] سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:57 ب.ظ

از تو نمیپرسیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد